marți, 23 martie 2010

"Tarziu , ridicand de jos paharul spart..."


PESCARUL SE PUSE CU MAINILE INTINSE PESTE UN SCRISOV PLIN DE AMINTIRI.DIN TRECUT. AL CUI TRECUT? NU MAI CONTEAZA!...
INTR-UN TARZIU... VOCEA SA SPARSE INTUNERICUL TACERII. SE AUZEA TOTUL CA INTR-O CATEDRALA, DE LA MARGINEA LUMII....A UNEI LUMII POATE MOARTE... SAU POATE UITATE! DAR MAI CONTA?


"E o zi in care sunt inca vie
Imi place sa cred ca te gandesti la mine atunci
cand te dezbraci de tricoul transpirat
si ma uiti atunci cand il asezi pe spatarul scaunului.

E innorat,
Tu iti pui la cale viata in orice moment
ca si cand un nou inceput ti-ar fi intotdeuna la indemana

Ma tulbura gandul ca te-as putea atinge
deloc intamplator ,ca amprentele mele s-ar aseza
peste carnea ta
si nu s-ar zari decat privite cu ochiul mintii
".


OARE CUM AS PUTEA SA NUMESC SI ACEASTA INCERCARE?... POATE MAREEA UNUI GAND UITAT.. SAU POATE...TARZIU RIDICAND DE JOS PAHARUL SPART?!"
SI, POATE CA FARA SA VREA DARAMA UN PAHAR UITAT IN COLTUL ACELEI MESE. IL PRIVI APARENT ABSENT.

    DE ACOLO, DE SUS, BUNUTUL ZAMBI A INTELEGERE SI A UITARE! PANA CAND?...DAR ASTA; ei asta, deja ERA O CU TOTUL ALTA PROBLEMA.

12 comentarii:

  1. Interesant text, scris doar pentru un anumit tipar sufletesc....

    RăspundețiȘtergere
  2. Este vorba oare de "miracolul iubirii", sau de iubirile ratate?!

    RăspundețiȘtergere
  3. "Paharul de vin se ţine doar de picior. Nu e un moft... e ceva tehnic"

    RăspundețiȘtergere
  4. L-am citit. M-a obligat să mă retrag în mine însămi și să mă conving că tot ce se pierde se poate reface mai profund sau deloc. Depinde de clipa când percepi trecutul și viitorul

    RăspundețiȘtergere
  5. iata de ce-mi aduce aminte acest articol, in parte emotionant, in parte introspectiv... daca vei citi comentariul meu,atat tu, cel care ai scris articolul, dar si "gura casca" invizibili ...sa ia aminte: "Cât de greu este acest pahar de apă?"

    Aceasta a fost o întrebare simplă pusă de un profesor studenților săi. Acest videoclip a apărut inițial în 2019, dar recent a fost repostat de @thementorhouse pe TikTok și a devenit din nou viral.

    Studenții au început să ghicească greutatea paharului.

    Toate răspunsurile lor au fost însă greșite, pentru că lecția nu era despre fizică. Era despre stres.

    Acesta le-a explicat: "Greutatea absolută a paharului nu contează. Depinde de cât timp îl țin. Dacă îl țin timp de un minut, nu se întâmplă nimic. Dacă îl țin timp de o oră, brațul va începe să mă doară. Dacă îl țin toată ziua, brațul meu va fi amorțit și paralizat. Deși greutatea paharului nu s-a schimbat, cu cât îl țin mai mult timp, cu atât devine mai greu.""Stresul și grijile vieții sunt ca acest pahar cu apă. Dacă te gândești puțin la ele, nu mai există nicio problemă. Dacă te gândești la ele un pic mai mult timp... începe să doară. Dacă te gândești la ele toată ziua, te vei simți paralizat, incapabil să faci ceva."

    Punând paharul pe birou, profesorul conchide: "Nu uitați niciodată: puneți paharul jos."

    Acest videoclip pare a fi o punere în scenă a unei lecții predate inițial de o femeie psiholog. Cu toate acestea, morala rămâne aceeași: purtarea poverii amintirilor din trecut - sau a temerilor legate de viitor - cauzează dureri inutile. Găsește o modalitate de a ușura încărcătura emoțională, altfel vei fi împovărat și nu vei putea să te miști liber.

    Să renunți la griji sună ușor în teorie. Dar de multe ori este mai ușor de spus decât de făcut. Sindromul de stres post-traumatic, casele haotice și sistemele nedrepte fac ca stresul să fie aproape inevitabil. Totuși, există câteva idei dovedite pentru a "pune paharul jos", chiar și atunci când este dificil.

    RăspundețiȘtergere
  6. Am lecturat randurile acestea .. si mi-a adus aminte de aceste versuri...
    "Paharul Domnului
    Și-al meu

    Când stau la masă cu ISUS
    Mă uit in suflet și îmi zic:
    Eu sunt de jos, ISUS de sus,
    ISUS e tot, eu sunt nimic...

    Îmi cercetez paharul meu
    Al sufletului daca-i alb
    Și-n rugă către Dumnezeu
    Rostesc: Ma recunosc că-s slab! ...

    Mă văd nevrednic cercetând
    Paharul sufletului meu
    Prin lumea asta tot umblând
    L-am supărat pe Dumnezeu...

    Îmi e rușine să-l ridic
    Că-i plin de drojdii și păcat
    El este Domn eu sunt nimic,
    Eu păcătos, El Împărat!

    Paharul meu către ISUS
    Sfios, încet l-am ridicat...
    El m-a privit în ochi și-a spus:
    Să nu te temi, căci te-am iertat!

    De-odată prinse-al meu pahar
    În mâna Lui de Împărat
    Și plin de dragoste și har
    Cu-al Lui pahar mi l-a schimbat...

    Luând paharul Domnului
    În el cu teamă m-am uitat
    Dar când văzui ce este-n el,
    M-am ingrozit... m-am resemnat! ...

    În el era sângele Lui
    Era chiar sângele-I curat...
    Și-atunci n-aintea Domnului
    Știam că voi fi judecat...

    În grabă Domnul m-a trimis
    Să îl arăt Lui Dumnezeu...
    Abia atunci am înțeles
    De ce-a luat paharul meu...

    La judecată m-a cruțat
    Cu milă Bunul Dumnezeu
    Văzând paharul meu curat,
    Deși știa că nu-i al meu...

    Așa am fost de iad scăpat
    Prin judecată când trecui
    Paharul meu e-acum curat
    Prin jertfa sfântă-a Domnului! ..."

    RăspundețiȘtergere
  7. va multumesc... deja "uitasem" ca undeva... candva, mai au existat si MAREE! (autorul)

    RăspundețiȘtergere
  8. Impresionant, este o provocare. Ne obligă să ne retragem în noi înșine și să ne convingem că tot ce se pierde( cu excepția disparițiilor fizice, greu de suportat), se poate reface mai profund sau deloc. Depinde de clipa când percepem,cât mai profund, trecutul și intuim viitorul.

    RăspundețiȘtergere
  9. Timpul, așa cum îl percepem in lumea noastră omenească, tridimensională este distorsionat . În realitate el este un permanent ACUM.

    RăspundețiȘtergere
  10. Delicat text, bine armonizat...din alte vremuri!!!

    RăspundețiȘtergere