vineri, 14 octombrie 2011

DRUM BUN...!!!


  TITLUL PASTILEI MELE DE AZI A FOST DAT DE IMAGINEA ALATURATA... DACA IERI VORBEAM DE ACCIDENTE, AZI VORBESC DE DRUMURILE NOASTRE ...TOATE... VORBA CANTECULUI



       DECI SA-I DAM DRUMUL SI SA PORNIM AGALE PE... Topul autostrazilor!

Oare nu suntei curiosi sa stiti:
       "cati kilometri de autostrada a construit fiecare stat din UE in ultimii 20 de ani si  unde se plaseaza Romania?"

Romania se afla pe locul opt in Uniunea Europeana in ceea ce priveste constructia de autostrazi, dupa cum arata o statistica realizata de Eurostat, oficiul european de statistica.
Incredibil sau nu, in aceasta statistica, Romania depaseste tari cu greutate din blocul comunitar, cum ar fi: Germania, Marea Britanie, Franta, Olanda, Italia, Belgia, etc.
Vom trata in aceasta analiza o tema enorm de dureroasa pentru tara noastra si enorm de dezbatuta: autostrazile! Sau, mai bine zis, lipsa autostrazilor!
Astfel, va prezentam cati kilometri de autostrada are fiecare stat din Uniunea Europeana. In plus, va prezentam si cati kilometri de autostrada au construit statele europene in ultimii douazeci de ani.
Mai exact, din 1990 si pana in 2010. Trei state nu apar in analiza noastra: Grecia, Letonia si Malta, pentru acestea nefiind disponibile toate datele.

Topul autostrazilor
Asadar, din tot blocul comunitar, cei mai multi kilometri de autostrada se afla in Spania. Spaniolii au aproape 14 mii de kilometri de autostrada. Ei sunt urmati de Germania (12.813 kilometri), Franta (11.163 kilometri). Doar aceste trei state au peste zece mii de kilometri de autostrada. De altfel, trebuie raportata infrastructura rutiera si la suprafata tarilor.
A patra pozitie este ocupata de Italia, care este urmata de Marea Britanie, Olanda, Portugalia. Romania este la coada clasamentului, ocupand locul 20, dar s-ar fi putut clasa si mai jos, daca erau publice datele exacte din Grecia, Letonia, Malta.

Dar iata cati kilometri de autostrada are fiecare stat din Uniunea Europeana:


Evolutie 1990 – 2010
Dupa cum spuneam, Econtext va prezinta si cati kilometri de autostrada a construit fiecare stat din blocul european in ultimii douazeci de ani.
Si va prezentam atat cresterea procentuala (cu cat la suta s-a majorat numarul de kilometri de autostrada in perioada mentionata), cat si variatia in cifre (cati kilometri a construit efectiv fiecare stat din UE in perioada 1990 – 2010).
Totusi, dincolo de acest avans procentual, este important sa vedem care sunt referintele, care sunt cifrele de la care se pleaca in momentul in care comparam anul 1990 cu anul 2010.
Astfel, chiar daca totalul autostrazilor a urcat cu doar 7% in Italia in ultimii douazeci de ani, cifrele la care ne raportam lasa Romania foarte in urma. Cu alte cuvinte, nu este importanta doar variatia procentuala, aceasta putand fi inselatoare in unele situatii.
De exemplu, Italia avea 6.193 de kilometri in 1990. Si chiar daca in ultimii douazeci de ani s-a realizat destul de putin la acest capitol, infrastructura rutiera din Italia o depaseste cu mult, cu foarte mult pe cea din tara noastra.

Cei mai mari constructori
Dar sa vedem cine a construit cel mai mult in intervalul mentionat! Cea mai harnica tara la capitolul autostrazi a fost tot Spania. Autoritatile spaniole au construit 8.807 kilometri de autostrada in ultimii douazeci de ani. Ceea ce inseamna circa 450 de kilometri pe an!
Urmatorul loc este ocupat de Franta, care si-a marit volumul de autostrazi cu 4.339 de kilometri. Aproape 2 mii de kilometri au construit si nemtii in acesti ani. Romania a construit doar 208 kilometri, aproape cat Slovacia.
In spatele nostru sunt state precum Bulgaria, Cehia, Cipru, Luxemburg. Totusi, aceste tari au o suprafata cu mult mai mica decat a Romaniei, astfel incat, daca am compara suprafata cu numarul de kilometri construiti, am avea mari sanse sa ne trezim chiar pe ultimul loc!

Dar iata cati kilometri de autostrada a realizat fiecare stat european din 1990 si pana in 2010
(variatie numerica):


 Apare, la o banala cercetare, o intrebare importanta privind aceste statistici.
Intrebarea ar suna cam asa: de ce unele din marile state europene (gen Marea Britanie sau Olanda) nu au mai construit asa de multi kilometri de autostrada in ultima perioada?

Un comentariu:

  1. INTERESANTA DEZBATEREA ...DAR NU VEDETI CA,IN DOMENIUL ACESTA NU SE VREA A SE FACE NIMIC

    RăspundețiȘtergere