joi, 3 ianuarie 2013

ROMANIA INTRE PATRIOTISM SI UIMIRE....


ROMANIA ACESTOR ZILE MI-A PARUT UNA AMORTITA, UNA FARA GANDURI SI CARE AR CAUTA CAT SE POATE DE MULT SA TRAGA DE TIMP.... DE PARCA I-AR FI FRICA DE ZIUA DE MAINE!PAREREA MEA....
TOT "NAUFRAGIIND" INTRE COASTELE ACESTUI PAMANT AM "ESUAT" INTRE CARTI! SI AM CONSTATAT CA... ROMANIA DE AZI AGONIZEAZA INTRE DOUA STARI: PATRIOTISM, CA STARE DE BINE SI.... UIMIRE, CA STARE ALEATORIE!MI-A CAZUT INTRE PALME O CARTE INTERESANTA... DESPRE DOUA FIGURI INTERESANTE ALE ISTORIEI ACESTUI NEAM: ION ANTONESCU SI CORNELIU ZELEA CODREANU. STIU, DIN CAPUL LOCULUI CA SE VOR GASI O SUMEDENIE DE VOCI CARE SA SPUNA POATE CA, CELE DOUA PERSONAJE TIN DE UN TRECUT CAM PREA INDEPARTAT SI CARE, DIN NEFERICIRE, NU MAI POATE FI (RE)INVIIAT!

 Cartea la care fac referire se numeste atat de actual, dar si atat de dureros " INDUSMANATII AU ACELASI CREZ", si recunosc ca mi-a parvenit pe format electronic, nu altfel deci eventualele greseli ar fi de scuzat!Ceea ce atrage cand citesti cartea, bazata in marea ei majoritate din citatele celor doua personagii, ar fi in modesta mea opiniune , curatenia sufleteasca a cuvintelor atent drajmuite si interesant chiverniste atat in pagina, cat mai ales in inima unui posibil cititor; asa cum eu am fost!In fond, aceasta carte nu are pretentii stilistice, doctrinare sau istorice, ci se vrea mai curand a fi o "hronica"peste timp a ceea ce chiar autorul recunoaste a fi: 
"TESTAMENTELE POLITICE ALE LUI ION ANTONESCU SI CORNELIU ZELEA CODREANU'

Iar, ca sa nu lungesc prea mult "INTRODUCEREA" iata ce credeau cei doi despre "NEAMUL ROMANESC":

" Cred şi mărturisesc Învierea lui Cristos. Cred în învierea Neamului Românesc!"
Ion Antonescu


 "Ţelul final nu este viaţa. Ci Învierea. Învierea neamurilor în numele Mântuitorului Iisus
Hristos. De-alungul luptelor şi în mijlocul loviturilor, rămân mereu cu aceeaşi nestrămutată
credinţă, că vom învia, biruind în numele Mântuitorului nostru Iisus Hristos şi al Neamului
Românesc."

Corneliu Zelea Codreanu


Iata un alt exemplu;
 "Am dorit şi am visat, am luptat şi am îndurat, am fost bârfit şi am fost lovit, fiindcă am vrut să pun în mâinile tale vânjoase, cea mai bună armă; în sufletul tău cinstit, cea mai înflăcărată credinţă; în inima ta curată, cel mai viforos avânt; pe corpul tău trudit, cea mai simplă dar nepătată haină; în credinţa ta nelimitată în destinele neamului, cele mai înflăcărate aripi; în
privirea ta scrutătoare şi caldă, cea mai vie dintre icoane: Patria."

Ion ANTONESCU


 "Poporul nu se conduce după voinţa lui: Democraţia. Nici după voinţa unei persoane: Dictatura. Ci după legi. Nu e vorba de legile făcute de oameni. Sunt norme, legi naturale de viaţă şi norme, legi naturale de moarte. Legile vieţii şi ale morţii. O naţiune merge la viaţă sau la moarte după cum respectă pe unele sau pe altele din aceste legi.
Adevărul nu depinde nici de majoritate, nici de minoritate, el îşi are legile sale şi triumfă, după cum s-a văzut, împotriva tuturor majorităţilor, chiar zdrobitoare."

Corneliu Z. CODREANU


Citind cu rabdare, dar si cu mare atentie, o sa va dati seama, cu siguranta, cat de mult seamana istoria romaneasca, si ca, exact ca in cazul celor doi, in istoria acestui neam s-a mers foarte mult, daca nu chiar in majoritatea cazurilor, pe ideea de personaje perechi; care in timpul evenimentelor timpului trait de fiecare pereche s-au separat intocmai ca si: BINELE DE RAU; INTUNERICUL DE LUMINA; sau precum YIN.... de YANG! Dar, in fond, cel putin in cazul celor doi  concluzia imi parea fi una ingura.... cu diferentele de nuanta datatte de istoria acelui "ANOTIMP"istoric:

 "Iar comparând între ele mesajele politice ale acestor doi martiri Români (Mareşalul Ion Antonescu şi Corneliu Zelea Codreanu), MĂ MACINĂ ŞI MĂ CUTREMURĂ URMĂTOAREA-INTREBARE:
NU CUMVA, ÎN REALITATE, ÎNTRE EI N-A EXISTAT NICI CEA MAI MICĂ DIVERGENŢĂ DE FOND IDEATIC ŞI, FORŢE ALE ÎNTUNERICULUI, INTUIND ÎN CONLUCRAREA LOR PE TEMEIUL DOCTRINAR EMINESCIAN CHEZĂŞIA NEATÂRNĂRII NEAMULUI
ROMÂNESC, ŞI-AU FĂCUT COMANDAMENT STRATEGIC PERMANENT DIN A-I ÎNVRĂJBI, A-I NIMICI ŞI A-I DISCREDITA?"


Pentru cei care ar mai sovai in a intelege sensul concluziei mele, iata si o explicatie mai directa, pe muzica si versuri... in "TALMACIREA" lui Tudor Gheorghe




Iar, in rest... sa nu uitam, la inceput de an, acest ADEVAR...

     "Singur Doamne, doar Tu eşti fără de păcat"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu