- MAI SUNT DOAR 5 ANI SI SE IMPLINESC FIX 100 DE ANI DE LA MAREA UNIRE-INTREBARE: OARE PE CINE AR DERANJA ACEASTA REALITATE ISTORICA?
- TOT CAM PE ATUNCI, SAU MAI EXACT DOAR CU UN AN DUPA MAREA UNIRE, UN MARE GENERAL ROMAN, GHEORGHE MARDARESCU , PE 4 AUGUST 1919 INTRA IN BUDAPESTA CA SA PUNA CAPAT RAZMERITEI COMUNISTILOR LUI BELA KUN! INTREBARE: OARE PE CINE AR DERANJA ACEASTA REALITATE ISTORICA?
- SI, CU ALTE MULTE SECOLE INAINTE, CINEVA CONSTRUIA UN MARE POD PESTE DUNARE! INTREBARE: OARE PE CINE AR DERANJA ACEASTA REALITTE ISTORICA?
Iata mai jos insa, povestea nenuantata a podului de peste Dunare ... a lui Apolodor, din Damasc!
O sa incep prin a face urmatoarea afirmatie: "Sunt de acord cu argumentatia; daca romanii treceau pe acel pod, musai podul ar fi aparut pe Columna. Dar intreb: daca era construit dinainte - idee verosimila - de ce sa nu fi trecut pe el?
Militarii ar putea raspunde:
1. Si dacii aveau deviza "Pe aici nu se trece";
2. Surprinderea este cheia sucesului in actiuni sau operatii militare.
2. Surprinderea este cheia sucesului in actiuni sau operatii militare.
Multe mai avem de lamurit cu istoria noastra!!!
Subiect: Cine a construit podul de piatra de peste Dunare ? ""Toată lumea a învăţat la şcoală (atât în clasele primare, cât şi în liceu), la capitolul antichitatea românilor, că în răstimpul 103-105 arhitectul Apollodor din Damasc a construit un pod peste Dunăre, graţie căruia Traian a reuşit să-şi treacă armatele în Dacia şi să o transforme în provincie romană !
Faină chestia, mai ales că este vorba de o minune a antichităţii în această parte a lumii, fiind considerat cel mai lung pod din Imperiul Roman ! Numai că. informaţia nu prea pare în regulă, mai ales că nici nu are "acte" ! O să mă întrebaţi: "Cum adică nu pare în regulă ?"
Foarte simplu. Pentru construcţia acestui pod de către romani nu există nici un document. Nici măcar unul ! Nici de factură folclorică, nici epigrafică şi nici literară ! Apoi trebuie să vă atrag atenţia că istoria este o materie de studiu logică. Ori, această acţiune de construire a podului de la Drobeta de către Traian, prin intermediul arhitectului Apollodor din Damasc, este absolut ilogică ! Să vorbim întâi despre documente.
Este
cunoscut faptul că monumentul triumfal ridicat de Traian în urma
victoriei împotriva dacilor şi cunoscut sub numele de Columna lui
Traian, este o cronică în piatră care relatează pas cu pas cucerirea
Daciei. Pe un asemenea monument, mai ales că este construit de acelaşi
arhitect care se presupune că a ridicat şi Podul de la Drobeta,
Apollodor din Damasc, este practic imposibil să nu apară o asemenea
realizare !
Fie si numai pentru satisfacerea orgoliului împărătesc şi a
celui ce l-a construit., fără a mai pune la socoteală faptul că fără
existenţa acestui pod poate că Dacia nu ar fi putut fi ocupată.
Cu toate acestea dacă întrebăm documentele în legătură cu acest pod,
ele tac, nu există dovezi literare sau epigrafice care să ateste
construcţia podului de către romani ! Există
însă în folclorul aromân o baladă populară care vorbeşte despre
construcţia acestui pod. O sa vă spun imediat despre ce este vorba. Până
atunci însă să vorbim puţin despre logica acestei afirmaţii tratată de
specialişti ca "bătută în cuie". De ce ?
1.
În primul rând este absolut ilogic ca romanii să fi putut construi
podul de la Drobeta într-un răstimp atât de scurt (numai 2 ani) în
condiţiile în care unul dintre maluri se afla încă în stăpânirea dacilor
!
2.
În al doilea rând este absolut ilogic ca Decebal, pentru care
libertatea poporului său era mai presus de orice altceva să stea cu
mâinile în sân şi să privească cum se construieşte un pod care punea în
pericol însăşi existenţa statului dac !
3. În al treilea rând afirmaţia este ilogică întrucât cercetări efectuate de către ingineri au pus în evidenţă faptul că, cu tehnica actuală şi pe vreme de pace, sunt necesari cca. 5 ani pentru finalizarea unei asemenea construcţii ! Atunci era război ! Iar Traian nu era un copil care se juca de-a războiul să nu-şi dea seama că-şi decimează armata în van urmărind finalizarea acestui proiect. Tocmai de aceea pe Columnă armata romană trece PE UN POD DE VASE !
3. În al treilea rând afirmaţia este ilogică întrucât cercetări efectuate de către ingineri au pus în evidenţă faptul că, cu tehnica actuală şi pe vreme de pace, sunt necesari cca. 5 ani pentru finalizarea unei asemenea construcţii ! Atunci era război ! Iar Traian nu era un copil care se juca de-a războiul să nu-şi dea seama că-şi decimează armata în van urmărind finalizarea acestui proiect. Tocmai de aceea pe Columnă armata romană trece PE UN POD DE VASE !
Acestea
fiind spuse să vedem, totuşi, ce este cu Podul "buclucaş". Cine a
construit podul de piatră de peste Dunăre ? Mi se pare mult mai
verosimil şi mai logic din punct de vedere istoric ca Podul de la
Drobeta să fi fost construit cu ceva timp înaintea războaielor
daco-romane, pe timp de pace, climat mult mai propice pentru realizarea
unei asemenea construcţii. Cine şi de ce să fi construit această "perlă"
a ultimei provincii cucerite de romani ? Dacii stăpâneau, înainte
vreme, ambele maluri ale Dunării.
Prin urmare este verosimil faptul ca Podul să fi fost
construit de ei ! Faptul apare cu totul logic după ce-l citim pe
Strabon:" Burebista stăpâneşte peste tot teritoriul de pe ambele maluri
ale Dunării". Acelaşi autor ne spune: "(Burebista) trecea fluviul când
dorea.", însă Dacia nu era putere navală la acea vreme ! Dacă iarna
Dunărea putea fi traversată pe gheaţă, cum se întâmplă în cazul atacului
lui Decebal în Moesia, care era modalitatea de a trece Dunărea, vara,
decât. pe un pod ! Aceasta având în vedere că Burebista, cum spuneam, nu
dispunea de o flotă din care să facă pod de vase. Mai mult pentru
această afirmaţie există chiar şi documentaţie !
O baladă populară aromână,intitulată
"Puntea din artă" ne vorbeşte, valorificând probabil o legendă mai
veche, despre trei meşteri constructori iscusiţi care au lucrat la
construcţia unui pod peste Dunăre vreme de şase ani ! A se observa că
cifra concordă cu cercetările moderne. Având în vedere că Burebista
stăpânea peste ambele maluri ale Dunării este de la sine înţeleasă
necesitatea geo-strategică a construirii acestui pod peste care
Burebista "trecea fluviul când dorea". Necesitate care se impunea având
în vedere faptul că Imperiul Roman încerca să-şi extindă dominaţia în
sudul Dunării ! Prin urmare, este logic şi de bun simţ să conchidem că,
Burebista este constructorul podului de la Drobeta. Apollodor doar a
refăcut partea de lemnărie a podului pentru ca Traian să poată
avea o
cale mai facilă pentru a jefui Dacia de toate bogăţiile ei ! Dar ce se
întâmplase cu podul în ajunul ocupaţiei romane ?
Decebal, strateg vestit, surprins de atacul romanilor, distruge lemnăria podului. Faptul pare a fi atestat de bucăţile de bârne arse aflate la fata locului. Deci, pentru a frâna în oarecare măsură invazia romană, Decebal, din necesităţi de strategie militară, distruge opera înaintaşului său, Burebista.
Decebal, strateg vestit, surprins de atacul romanilor, distruge lemnăria podului. Faptul pare a fi atestat de bucăţile de bârne arse aflate la fata locului. Deci, pentru a frâna în oarecare măsură invazia romană, Decebal, din necesităţi de strategie militară, distruge opera înaintaşului său, Burebista.
Aceasta
va fi refăcută de un alt DAC, de această dată împărat al Bizanţului,
anume CONSTANTIN CEL MARE, născut în oraşul Niş, aflat azi în Serbia! "
Si, daca la toate acestea mai adaugam si faptul ca vom intra in zodia sarpelui negru de apa, in zodiacul chinezesc ; dar si in zodia varsatorului, in cel clasic!
Nu stiu de ce cred ca, ar fi mult mai bine ca... atat noi, romanii, dar si vecinii nostrii sa fim mult mai atenti la toate posibilele schimbari!
Nu stiu de ce cred ca, ar fi mult mai bine ca... atat noi, romanii, dar si vecinii nostrii sa fim mult mai atenti la toate posibilele schimbari!
Buna lectia de istorie predata, si nu uita Luca, mergi mai departe!Chiar daca unii incearca sa arunce cu noroi... se poarta!
RăspundețiȘtergere