Da... da, ați citit bine. Nu este prima dată când scriu despre acest sector social, care de la Dej încoa îmi pare tot mai hăituit și mai expus DESFIINȚĂRII! Disponibilizări pentru… o treime dintre angajați. Cum ar fi să veniți acasă, iar cei dragi să vă-ntrebe ce le aduce Iepurașul? Și să le răspundeți că, din iulie veți fi concediat?! Nu râdeți, e adevărat. Astfel, se anunță concedieri la CFR Marfă. Societatea ar urma să disponibilizeze între 1.400 – 1.500 de angajați, mai exact o treime din numărul total al acestora. Anul trecut alți 1.300 de angajați au părăsit operatorul național de marfă, scrie Club Feroviar.
Din câte mai cunosc și eu, CFR
Marfă este în declin de mai bine de 20 de ani, la toate capitolele. Compania de
stat avea 32.000 de angajați în 1998,
17.000 de angajați în 2009, a ajuns la sub 9.000 în 2013 și are mai puțin de
5.000 de oameni în prezent. Cifrele sunt vehiculate la nivelul conducerii
companiei, fără a fi confirmate într-un plan de reorganizare care să fie
prezentat (încă) în Consiliul de Administrație. „Este
o discuție, în care noi sindicatele, părem a fi scoase din ecuația aceasta. La
început credeam că era vorba de 1400-1500 de salariați. Și 1800 de locuri de
muncă”, a declarat Iulian Mântescu, liderul Alianței Federatiilor Feroviare,
din CFR. Deja, doar în ultimul an, compania a pierdut 1.300 de angajați. Dacă
bugetul pe 2019 prevedea 5.800 de angajați, în prezent mai sunt 4.500.
Oferta de concordat preventiv
elaborată în urmă cu doar un an, la început de pandemie… prevedea faptul că CFR Marfă are creanțe
neîncasate în valoare de 400 de milioane lei, din care grosul, adică 75% sunt
creanțe neîncasate, deținute împotriva companiilor de stat. Planul de concordat
realizat mai prevedea și „eficientizarea
posturilor din cadrul companiei și reașezarea personalului în vederea creșterii
productivității”. Administratorul concordatar era îndreptățit să recurgă la
„redimensionarea structurii de personal”. Planul menționa necesitatea de reducere
a soldului de ore suplimentare neefectuate și a orelor neproductive (regie,
așteptare) la 16,5% la mecanici și 21% la ajutorii de mecanici la orele efectiv
lucrate, către o medie de 14% la ambele categorii.
- Planurile de reorganizare sunt cerute insistent de către Ministerul Transporturilor și al Finanțelor…. sau de alte ”cerințe”
”Conducerea Ministerului Transporturilor, prin vocea ministrului Drulă a cerut recent companiilor din subordine, printre care și nouă din domeniul feroviar sau transport urban subteran, să prezinte câte un „plan de reorganizare, restructurare și redresare financiară” aprobat de către organele de conducere ale operatorului economic. Dar, când am precizat că, cel puțin acum acest minister se conduce după anumite regulamente… pe care noi, ceferiștii le numim ”cartea roșie” și ”cartea albastră” și ministrul a dat larg din umeri” a mai adăugat liderul sindical, Măntescu. Dar, pentru a fi corecți cu realitatea, mai reamintim și faptul că, în februarie 2020, Comisia Europeană a constatat că operatorul de transport feroviar de marfă CFR Marfă a primit un ajutor de stat incompatibil, în valoare de cel puțin 570 de milioane euro din partea României, prin anularea datoriilor și prin neîncasarea unor datorii de la societate. România trebuie să recupereze de la CFR Marfă ajutorul ilegal și dobânzile aferente.
- · Ce se spunea în programul de guvernare despre CFR Marfă
Sub presiunea dificultății
financiare tot mai pronunțate și a executărilor silite care amenințau
S.N.T..F.M. C.F.R. MARFĂ S.A., au fost identificate modalitățile pentru a
obține redresarea financiară, prin continuarea activității operaționale a
societății și fără a afecta poziția acesteia pe piață și relația cu partenerii
comerciali. Decizia Comisiei Europene, transmisă în luna februarie 2020,
conform căreia C.F.R. Marfă trebuie să restituie ajutorul de stat nelegal
acordat în anul 2013, în valoare de 400 de milioane de Euro, care în viziunea
multora se îndrepta spre faliment. Pentru salvarea companiei, soluția optimă
identificată a fost recurgerea la procedura de concordat preventiv, care, spre
deosebire de orice alte modalități reglementate, asigură un set de avantaje, precum:
suspendarea executărilor silite în desfășurare la momentul omologării
(12.03.2020), posibilitatea negocierii modalității de stingere a datoriilor cu
creditorii; menținerea societății pe piață și continuarea activității
comerciale; durata redusă a procedurii – 24 luni (spre deosebire de procedura insolvenței/executare
silită). Ținând cont de rolul strategic pe care SNTFM CFR MARFĂ SA îl are în
piață și pentru siguranța națională, este necesar ca procesul de rambursare a
ajutorului de stat să asigure, deopotrivă.
⦁ rambursarea integrală a ajutorului de stat;
- continuitatea transportatorului feroviar strategic de marfă.
- Vocea sindicaliștilor... versus... vocea lui Drulă
Iulian Mântescu, omul care a reușit din poziția sa de sindicalist, dar și de director comercial al CFR Marfă a salva societatea de la atâtea situații critice crede că: ”în activitatea mea am crezut că le-am văzut pe toate, dar cei de azi, de la conducerea ministerului mi-au demonstrat contrariul. Cred că dacă ceva în dialogul minister- sindicat nu se va schimba vom ajunge cu toții, într-un punct critic. Uitați, chiar și disponibilizările care ar trebui să-nceapă din iulie și să se termine în octombrie nu țin cont de realitățile imediate. Am tot mai mult senzația că, din toate părțile se dorește ca România să dispară de pe harta feroviară a Europei, ca entitate econpmică, ca partener!” ”Uitați, în 2023 suntem presați a liberaliza atribuirea tronsonului de remorcare, și care ce să vezi… la o simplă licitație… CFR Marfă, sau oricare altă societate a CFR va participa la licitații, va pleca din start cu un handicap economic. La care, dacă mai adaug și faptul că, după umilele mele cunoștințe, încă acest tronson este pe linia căilor de acces strategic ale României mă-ntreb jocurile cui face actuala conducere din minister: celor românești… sau de aiurea?
“Este vital pentru societate să fie închise "robinetele" prin care se pierdeau banii şi să îşi consolideze poziţia pe piaţă. Din păcate, din cauza deciziilor greşite din anii precedenţi, conducerea societăţii a fost nevoită să ia şi măsuri precum disponibilizarea de personal. Este o măsură radicală, dar necesară şi vrem ca în parteneriat cu organizaţiile sindicale să derulăm acest proces într-un mod transparent, cu criterii clare şi cu respectarea prevederilor referitoare la protecţia socială", a raspuns ministrul Drulă, referitor la aceasta problema. Oficialul a adăugat că, în urma discuţiilor purtate la Bruxelles pe tema CFR Marfă, "am fost bucuros că oficialii de la Comisia Europeană au înţeles situaţia reală în care se află această companie şi au apreciat planurile de restructurare şi returnare a ajutorului de stat, pe care le-am prezentat".
eu unul cred ca desi Drula nu este corect, oamenii simplii trag si de pe urma unoraex lideri de sindicat!Ca "au pus botu" la promisiuni, adica un mic blat!
RăspundețiȘtergeredemult acest glas sta sa apuna! Nu credeti?
RăspundețiȘtergereUrata treaba... si cam mirositoare... a putregai si infectie.Stiti cum se mai spune: Pestele de la cap se-mpute! Depinde de unde vrem a-l curata...
RăspundețiȘtergereFoarte bine! Gata cu milogeala, cu hotia si cu furturile!
RăspundețiȘtergereCum îți permite tu, pistac nemernic, sa îmi scrii mie? Eu nu sunt Șoșoaca voastră. (Bogdan Burileanu)
mai Burilene... pleaca taica la somn!
ȘtergereLupta va fi una, pe viata si pe moarte!
ȘtergereBurilene taica esti varza... nu sti nimic... esti si rau intentionat...
RăspundețiȘtergereAcel Burileanu ori ii prost, ori se preface! Nimic adevarat din aburelilele sale... e rupt de orice realitate.
RăspundețiȘtergereDrula e jenant... minte cum respira! Sindicatele ar trebui sa fie unite, macar acum in ceasul al 12-lea!
RăspundețiȘtergereOare unde s-a gresit cu adevarat? In 2005, mai devreme, sau azi?! Acesta este raspunsul de unde ar trebui dat un nou RESTART!
RăspundețiȘtergereBravoo vad ca materialul de aci a aparut inaintea celui din capital.ro... iata dovada... https://www.capital.ro/cfr-marfa-arunca-in-strada-o-treime-dintre-angajati.html. Deci subiectul e unul de mare impact si voi sursa de inspiratie pentru altii!
RăspundețiȘtergereMaterialul vostru este un foarte bun exemplu de PR voluntar sindical, pentru sindicate! Eu unul cred ca acestea ar trebui sa tina cont de doua realitati imediate: usr=lichidarea lor; si ca "vara nu-i ca iarna!".Ei decid acuma incotro vor a merge!!!!
RăspundețiȘtergerezDrulă, băncile de pe peroanele Metroului ți-au scăpat, bă! Hai, mâna pe rangă și baros, și la treabă! Să intrăm și noi în civilizația occidentală de secol XXI!
RăspundețiȘtergereMare adevar... dar nimic nu este mai relativ!
RăspundețiȘtergerece tare articol... doar o parte a subiectului!
RăspundețiȘtergereok articolul...urmarea care va fi?!
RăspundețiȘtergeresa faca ceva CONSTRUCTIV ...SINDICATELE!Altfel, geaba...
RăspundețiȘtergereOK ASA... PUMNUL SINDICATELOR SA SE FACA AUZIT!
RăspundețiȘtergereva fi o ...LUPTA, deci te lupta!
RăspundețiȘtergerenu e musai a "cadea la pace", cum facea Radoi, ori Molea...ci strict a te lupta!!!!!!
RăspundețiȘtergereusr-ul nu va glumi... iar sindicatele ar trebui sa se modernizeze, nu pe model Radoi!
RăspundețiȘtergereIdee de discutie pt sindicate cu USR-ul: fostul intercity care leaga Bucurestiul de Suceava... a ajuns sa aiba in componenta sa, doar vagoane de clasa a II a! Oare de ce? Macar sa-i intrebe...
RăspundețiȘtergereDe ce a ajuns ca sa iei tren spre Sinaia, din gara Basarab? Iar acolo mai mult angajati de ai CFR-ului? De o nesimtire aparte... la ora 7.07... de verificat...
RăspundețiȘtergereCred ca a venit momentul ca, sindicalismul sa se radicalizeze nitel: atat ca mesaje, cat si ca mod de actiune!Prea multi "Molea" si nu numai au lasat o pata pe obrazul lor. Ori Vasile Roaita, ori struti, precum Molea... Scriu mai mult pt lideri inteligenti gen Mantescu, Mare... Rodrigo.... altfel "geaba dorinta, unde nu-i puturinta"!
RăspundețiȘtergereOf, in CFR mai exista o cutuma: astia ...CONTROLORII, se uita la cei cu bilete de pensionari, sau revolutionari de parca ar fi niste paria. Nu cred ca este corecta o astfel de abordare. Sa termine cu astfel de comportament....
RăspundețiȘtergereSunt multe "hibe", adevarat ca unele mostenite...insa marea majoritate a lor... sunt de azi: proasta calificarea a personalului CFR, conditii de transport la limita, dar mai ales cred ca suntem singura tara din Europa, unde un tren poate face si 18 ore de la o statie la alta! Nu cred ca de vina sunt doar lucratorii, insa ma doare faptul ca nimeni de acolo nu vrea a lua taurul... de coarne!
RăspundețiȘtergereEu cred ca, CFR-ul ar trebui sa aduca in fata opiniei publice, doua lucruri: ideea de LOBY, una platita... dar si sa nu mai fie atat de mult amestecat politicul. Uitati o poveste pe scurt: exista una bucata comisar... la TF care a descoperit niste nereguli, in care erau mana in mana, politicul si sindicatele: MOLEA, de o parte si gasca PDL, de partea ailalta. Omul a facut doasarul, dar drept recompensa a fost trecut in rezerva. Iar Chestorul Bot, a luat-o cu tot si a fost si el pensionat. Daca exista atunci, sau inca de pe atunci o mica legea a Loby-ului totul se putea rezolva mai usor... asa, insa?! Mai exista si alte exemple... dar, uite cum marea FAMILIE a lucratorilor CFR sunt blamati, de catre aceste exemple, ale FAMIGLIEI politico-sindicaliste! Deci, despre ce vorbim?!
RăspundețiȘtergereStima noastra si mandria...Basescu e (inca) in Romania! Implicit si-n CFR. Adica, umbra lui
RăspundețiȘtergereAci, ar fi multe de scris/spus, domnilor! Este, in primul rand, a fost tarlaua favorita a lui Dej... Apoi, dupa 89, a celor din Teleorman, Constanta, Sighisoara, Craiova... Ca, mai apoi sa se aleaga prafu de aceasta. Dar, nici un vinovat!
RăspundețiȘtergereMai, Epure, dar si Varza... Basescu+Mitrea+Boagiu= aceeasi zeama lunga... politica! Plus ala, din Suceava... adus din Miami, ca sa se predea!O tempora
RăspundețiȘtergereEheee fratilor de ce credeti ca in tara asta sunt anumite obstacole si domenii in care/si din care / se fura?! Daca nu exista o lege a loby-ului?!
RăspundețiȘtergereE bine ca se scrie, dar mult mai bine ar fi sa se si rezolve... Nu crezi?!
RăspundețiȘtergere"poezia" e aceeasi. lipseste fie rima, fie autorul.Asta, ca sa ne auzim in "normalitate"!
RăspundețiȘtergere..... "si cu asta ce-am facut?!"
RăspundețiȘtergereSe mai aude oare glasul rotilor de tren?!
RăspundețiȘtergereok... ok, hai Rapidul... oare cu trenul de Franta?!
RăspundețiȘtergereINTERESANT MATERIAL. CATI OARE VOR INTELEGE ?!
RăspundețiȘtergere