duminică, 11 februarie 2024

NIMIC AZI, DESPRE POLITICĂ... DOAR DESPRE FOTBAL

Azi, continui despre FOTBAL... Asta, ca să vadă ”SUPRAVEGHETORII”  de aiurea că ”mai obosesc” și E.U. Deci azi, nimica despre POLITICĂ; ci doar despre FOTBAL... că deh, la asta ne pricepem cu toții.  
 Mulțumesc încă o dată, domnului IOAN I. PASCAL pentru amabilitatea dovedită... dar și încrederea care a avut-o în subsemnatul.... Deci, hai să continui... 

  •  15.06.1998 / România - Columbia: 1-0. Primul meci de la Turneul final de la Campionatului Mondial, Franța 1998, la a treia prezență consecutivă la mondiale, într-o grupă cu Anglia și Tunisia. Antrenor : A. Iordănescu.
  • 26.06.1998 / România - Anglia: 2-1 Am învins Anglia printr-un gol marcat de Dan Petrescu, legitimat la echipa Chelsea, Londra.
  • 20.06.2000 / Anglia - România: 2-3 Victorie decisivă într-o grupă cu Germania și

Portugalia, una  de la Turneul final al Campionatului European, Belgia/Olanda, 2000. Acest succes a fost ultimul, la un turneu final. Antrenor : A. Iordănescu.

  • 28.04.2004 / România - Germania: 5-1 Meci amical. O surprinzătoare victorie împotriva vicecampioanei mondiale, Germania.
  • 13.10.2007 /  România - Olanda: 1-0 Victorie care a asigurat câștigarea grupei și calificarea pentru Euro 2008. 

În final, un meci “uitat” de ziariști, acesta fiind cel mai categoric succes înregistrat de echipa națională. 

Foto - 1973 - Succesul oglindit în presa sportivă

  • 14.10.1973 / România - Finlanda: 9-0; în preliminarile Campionatului Mondial, R.F Germania, 1974. Într-o grupă cu Albania și R.D.G, chiar și cu acel “astronomic” 9-0, calificarea la Turneul final a fost ratată.

În același număr de ziar, cu titlul “Meciurile care dor”, au fost enumerate și 14 înfrângeri. Dar despre acestea (poate) altă dată. Până atunci însă, vom scrie ceea ce prozatorul american Ernest Hemingway a spus: “Sportul te învață să câștigi cinstit și să pierzi în mod demn, te învață, deci într-un cuvânt, ce este viața”.

Bibliografie: (1) D. Vatamaniuc, Eminescu, “Opere. I. Poezii”, Ed. Univers Enciclopedic, București,
1999, pag. 180.
(2) Răzvan Toma și colab. “Anuarul fotbalului românesc” vol. 9, 2000-2005, FRF, pag.215

(3) Idem. Pag. 319.

53 de comentarii:

  1. Bun articol, cade taman bine, la acei "supraveghetori"... Scurt, concis, fara multe inflorituri... Mui tabien

    RăspundețiȘtergere
  2. Excelent materialul, bine sustinut fotografic... si nu lung! Exact unul duminical.

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu e rea deloc continuarea...

    RăspundețiȘtergere
  4. Un singur calificativ: EXCEPTIONAL MATERIAL....

    RăspundețiȘtergere
  5. Genul de articol in care, doar citesti si-ti iei notite.... Excelsior

    RăspundețiȘtergere
  6. Citind acest articol, nu poti a nu te intreba...fie si retoric : ce a fost primul; mingea sau omul... parca tot aici, la tine ai avut un articol publicat despre primul meci de fotbal, din Romania. Un sfat... incearca a-l republica!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Pentru mine unul, la etatea mea... acest material este exact ca o boare a timpului care imi bucura ochii, pana la lacrimi. Felicitati si pe domnul Pascal, pe care de altfel l-am cunoscut candva, la Arad... era un utist... si cred ca asa a si ramas! La insomniile mele, astfel de articole ma fac a-mi retrai tineretea. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  8. Pentru mine unul, la etatea mea... acest material este exact ca o boare a timpului care imi bucura ochii, pana la lacrimi. Felicitati si pe domnul Pascal, pe care de altfel l-am cunoscut candva, la Arad... era un utist... si cred ca asa a si ramas! La insomniile mele, astfel de articole ma fac a-mi retrai tineretea. Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  9. Un adevarat "recital" de jurnalism sportiv, in care oamenii adevarati cauta a-si arata "respectul" fata de trecut, de valori. Va felicit, pe amandoi...

    RăspundețiȘtergere
  10. Sooper, si ca articol..si ca material duminical, de blog. Dar si pentru restul lucrurilor. Bravos natiune, fain demers

    RăspundețiȘtergere
  11. Si daca ai vrea a fi "rautacios", in fata unui astfel de material , nu poti decat a ramane... Mut, nu Mutu.

    RăspundețiȘtergere
  12. Imi pare bine ca, fie si la ore atat de tarzii, acolo, acasa, dar matinale aci... Romania de odinioara este prezenta. Tine-o tot asa... cu, sau fara "avertizori"; caci asa am aflat ca se numesc political corect!!! Ce mai lume, ce mai nebunie.

    RăspundețiȘtergere
  13. Fain articol si curat scris. Salutari din Oradia

    RăspundețiȘtergere
  14. Mult respect si consideratie, acelor oameni/om, care o putut a face asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  15. Dostoievski, citeam mai deunazi, ca ar fi spus ca: "cea mai buna pedeapsa care poti a o da cuiva este...iertarea." Parafrazand as scrie ca:"cea mai buna pedeapsa care o poti da cuiva este ... iertarea prin cifre si date".

    RăspundețiȘtergere
  16. Am citit si primul material, de pe blogul celalalt. Da, eu vad o lumea apusa, in care, singurul contact este cel al cifrelor.... Cu atat mai "pretioasa"... mai frumoasa... Imi pare exact ca dansul unui fluture care este atras de lumina lampii... Urmarea cred o intuiti singur!?

    RăspundețiȘtergere
  17. Imi permit sa scriu in numele tatalui meu , e onorant faptul ca Dvs ati publicat aceste articole si, cumva, la apusul vieții tatalui meu ii dăruiți aceasta bucurie.
    Toată viata lui a scris si a publicat, desi formarea lui este una juridică, "litera" si "condeiul " i-au fost prietenii lui intimi.
    Multumim!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E.U. va multumesc... inainte de toate cuvintele. Ma bucur ca am putut inatalni un astfel de OM... Multumesc

      Ștergere
  18. Imi permit a scrie ceea ce am lasat ca si impresie, pe celalalt blog; care este pliabil si aci: un om, in speta un BARBAT, ramane in mentalul colectiv inca din timpul vietii. Domnul Pascal pare ca a reusit asa ceva... nu mai intreb de pomul sadit, ori de casa... Clar lucru ca a reusit. Si alaturi de acesta si dvs... La cat mai multe.

    RăspundețiȘtergere
  19. In poporul aista se mai spune ca, frumusetea omului sta in ceea ce lasa... in timpul vietii. Transmiteti-i daca veti putea, domnului Pascal ca are asa ceva...Duminica Binecuvantata!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. In trecute vremuri, la care si domnul Pascal face referire exista o emisiune la TVR numita asa: "O viata , pentru o idee...". Exact acest sentiment ai, eu ca si cititor citind aceste randuri. Multumesc... P.S: EXACT ACELASI SENTIMENT IL VOI LASA SI PE BLOGUL CELALALT

    RăspundețiȘtergere
  21. Superb materialul, plin de istorie, de date, dar mai presus de toate, plin de nostalgie, de bucuria trecutului.

    RăspundețiȘtergere
  22. Bun articol...am intalnit o poveste, la fel de interesanta si-n publicatia "Independenta Romana", semnata de acelasi autor! Felicitari, strasnic blog!

    RăspundețiȘtergere
  23. Material de poveste, cu multe date, incarcat de nostalgia placuta a unui trecut in care fiecare cuvant este incarcatde istorie. Felicitari sincere autorului, dar si blogului

    RăspundețiȘtergere
  24. Ciudat senzatie am avut; sa ma si explic: citind articolul de fata, am simtit ca... nimic nu este mai frumos, dar si bine facut. Iata un material foarte bine inchegat.
    Bucuria si mirosul trecutului razbate din toti porii materialul acesta; cu un autor romantic, dar care foloseste foarte bine verbul. Intr-un cuvant, un melange bine mixat...
    Felicitari. Sper sa recidivati cu astfel de povesti, cat mai mult posibil.

    RăspundețiȘtergere
  25. Intr-o lume tot mai tensionata, mai vicleana si mai nesigura, atunci cand gasesti astfel de articole te bucuri exact ca un copil cand primeste un cadou nesperat. Pe care, in subconstient si l-ar fi dorit.... Azi, cand inteligenta artificiala pare a lua locul tot mai mult celei umane, oh da avem de a face cu un regal...unul adevarat!Va felicit

    RăspundețiȘtergere
  26. Abia ce m-am trezit si ce sa vezi? Dar mai ales sa nu crezi; de aceea, oare ce ar putea fi mai frumos, decat sa-ti incepi ziua cu o cafea si cu o lectura despre un subiect atat de fain, ma refer la ziua intreaga?! Felicitari...dar si weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  27. Da domnule, materialul de acuma, imi aduce aminte de cartile pe care le citeam in tinerete, cele scrise de nea Vanea, de MM.Ionescu, de Mihalache, ori chiar de catre Coloman Braun! O tempora, dar mai ales ... o morres9sper ca am scris corect). Insa, povestea ramane.

    RăspundețiȘtergere
  28. Am urmarit toata povestea; si cea de azi, dar si cea de ieri, iar concluzia e una singura: Nu cred ca ar mai putea fi ceva de adaugat. Felicitari sincere, si de ce nu, mai astept si alte povesti, cu subiecte, la fel de interesante!

    RăspundețiȘtergere
  29. Randuri duminicale, precum o spovedanie: Lecturand randurile domniei sale, nu am facut decat sa realizez cat de mult s-au schimbat oamenii si timpurile!
    Alta educatie si alte amanunte, legate de persoana celui care a facut si ne-a facut tuturor onoarea, cititor si gazda, de a-si depana intreaga istorie, in cifre, date, dar...mai ales oameni!...

    La cat mai multe astfel de povesti!

    RăspundețiȘtergere
  30. Mai oamenilor, nu stiu daca uneori cuvintele, fie ele si de lauda, nu pot a "strivi" mesajul si continutul unei postari; cum e cazul aici.
    Dar, totusi voi incerca a lasa o "impresie", chiar daca nu voi fi in asentimentul unora.
    Oricum lasati-ma a incerca: acesta este un material pentru o poveste, cu multe date, incarcat de nostalgia placuta a unui trecut, in care fiecare cuvant este incarcat de "nitzica" istorie.
    Felicitari sincere autorului, dar si blogului... care se intrece in postari din ce in ce mai interesante! Duminica linistita

    RăspundețiȘtergere
  31. Atata...doar; pur si simplu...fain!

    RăspundețiȘtergere
  32. Inainte e a ma "baga", la una mica, cu baietii..am citit si am "degustat" un material de colectie... Felicitari, a cat mai multe astfel de "nazbatii"...

    RăspundețiȘtergere
  33. Ce mai articol; ce lume; azi alta lume si realitate...

    RăspundețiȘtergere
  34. Foarte, foarte bun material... actual si bine sustinut. Ma bucura ca nu v-ati uitat "colaboratorii" de odinioara, pe care eu unul l-am citit cand l-ati publicat in revista"Independenta Romana... " In rest, la cat mai multe!

    RăspundețiȘtergere
  35. Bravos natiune, buna alegere, alte vremuri...

    RăspundețiȘtergere
  36. Excelenta "lectie deschisa" despre un sport care pare a fi ingropat... cu buna stiinta... a se vedea "cartonasul albastru"...

    RăspundețiȘtergere
  37. Ok tema, bun stilul... dar si alegerea... mai incercati si alte dati!

    RăspundețiȘtergere
  38. Foarte bun acest material, intr-adevar o istorie reala, dar si-n timp real

    RăspundețiȘtergere
  39. Mult succes... e sopper ok

    RăspundețiȘtergere
  40. De "pus in rama' si de sters in fiecare zi un astfel de material!

    RăspundețiȘtergere
  41. Poate mai recidivati cu oaresce... lucruri de asa natura...

    RăspundețiȘtergere
  42. bun si instructiva postarea asta. mi-e teama ca doar cu asta am ramas...

    RăspundețiȘtergere
  43. Poveste rara, cu parfum inedit.nu ca aseara, in meciul ăla!

    RăspundețiȘtergere
  44. Frumoasa poveste... felicitari

    RăspundețiȘtergere
  45. da haioasa poveste... intr-o lumea asa de mult politizat si de cosmetizata

    RăspundețiȘtergere
  46. cate povesti, toate cu un parfum aparte...

    RăspundețiȘtergere
  47. Felicitari, unele sincere.

    RăspundețiȘtergere