sâmbătă, 27 august 2011

A EXISTAT O MARE SARATA... LA VALCEA?

Foarte putini dintre noi cunosc ca, poate, una dintre cele mai ciudate enigme este cea a marii sarate de la Valcea.
Dar, sa recapitulam,inainte de a incepe povestea noastra,ce era inainte si ce a ajuns acum.....


In anul 1992, mina de la Ocnele Mari era inchisa, dupa mii de ani de exploatare. La doar 10 ani, un deal intreg era inghitit de pamant si s-a format un val de saramura, care a inundat casele localnicilor.
      Dar, iata ce am aflat din gura unei batrane de acolo, pe care o voi "nominaliza", doar cu E.D:

   "Am 66 de anisi am trait multe, la viata mea. Dar, ceea ce am vazut acolo, in maruntaiele pamantului, acolo jos nu mai  cred ca, nimeni nu mai  poate face nimic. Sotul meu a lucrat acolo, mai bine de 25 de ani.
    In 1986, daca nu ma insel, la o surpare de teren a aparut ca din senin un cadavru uman, aproape perfect conservat de sare", isi aduce aminte batrana.

 "S-a auzit un zgomot tare ciudat, ceva ca o usa metalica, apoi s-a crapat pamantul si o mare faclie de lumina a tasnit din noapte. De frica, m-am strans tare la bratul barbatului meu.Ne-am uitat sa vedem ce este si am vazut un mamut de barbat, cam de vreo 2 metri si ceva... imbracat tare ciudat. Aveam senzatia ca era viu, iar fata lui imi inspira frica.
   Tin minte ca. dupa aparitia monstrului acela, un om din cei prezenti acolo a murit,, iar lucrarile au fost sistate si au venit imediat oameni, de la Bucuresti. Au delimitat zona si au inceput sa faca cercetari.
    Si acum imi aduc aminte ca ne-au intors pe toate partile, despre toti ai nostrii,vii sau morti,iar intr-un final s-a lasat impresia ca era un spion", si-a mai adus aminte batrana.
       Insa, tot studiind am descoperit o ipoteza stranie, dar sustinuta de inertia adevarului istoric!
Cu peste 3000 de ani in urma, Valcea facea parte dintr-o intreaga comunitate religioasa, condusa de o dinastie religioasa. Este foarte posibil ca, barbatul pe care l-a vazut lumea in acelan,  in 1986 sa fi fost unul dintre vechii regi, sau sa fi facut parte din vechiul ordin de lupta zamolxian. A existat un astfel de ordin, de lupta, care sprijinea centrul politic de la Sarmizegetusa.Despre acestia se spunea ca aveau puteri supranaturale si ca moartea nu ii atingea.

Alte teorii,nascute de-a lungul timpului spun ca, aici locul a fost dintotdeauna unul ciudat. Pe vremuri aici erau adusi raufacatorii, sau cei blestemati de societate. Primul lucru pe care acestia il faceau,cand intrau intr-un astfel de loc se rugau sa iasa teferi de acolo. De ce? Pentru ca unii dintre ei dispareau fara de urma, de parca se evaporau. De aceea printre ocnasi se spunea ca, subteranele sunt stapanite de Diavol, care din cand, in cand isi lua tributul uman.
Mai mult chiar, intr-o cronica de la 1812 se vorbea despre un preot trimis de la Tismana, care sa-i spovedeasca pe cei inchisi acolo. Vietuitorii de acolo refuzau sa mai intre acolo, dupa ce mai multi tovarasi de ai lor fusesera luati pur si simplu de langa ei. Asa se face ca, in raportul facut catre staretul sau, preotul descria teama ocnasilor, dar dadea si detalii exacte despre ceea ce vazusera oamenii aceia, acolo.
        Ciudat, dar din punct de vedere vizual diavolul era descris ca: "un print al adancului, care se plimba prin subteran, fara sa paseasca, dar care putea sa faca sa dispara , doar cu suflarea, pe oricare dintre cei de dedesubt. Cei care incercau sa se impotriveasca dispareau fara sa se mai intoarca vreo data."

Acesta mai spunea ca "ocnasii au halucinatii din cauza hranei neindestulatoare si a aerului imbacsit". Cat priveste disparitiile ciudate, acesta era convins ca era vorba de ceva mult mai lumesc,adica de razbunari,iar mortul era ingropat in imperiul de sare.

    Pana una alta, ramane ca singura concluzie vorba oamenilor acelei localitati:

"Pamantul este viu la propriu, se cutremura si apar crapaturi in el, ca sa dispara aproape instantaneu".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu