sâmbătă, 23 decembrie 2023

Decembrie 89; sau "SATURNALII PE RITM... COMUNIST"

De fiecare dată, când ajung în Decembrie... mă gândesc la ei... la "GEAMĂN"... la  ŞTEFAN BĂLAN... şi nu numai. Azi, cei 2 nu mai sunt
între noi: dar nimica nu s-a SCHIMBAT! Aceaşi  AMĂGIRE... şi multă URĂ... Azi, mai mult decât oricând, la noi  se merge pe 2 dictoane romane; tot aşa cum, chiar şi DECEMBRIE 89... nu a avut decât un singur scenariu: SATURNALIILE...

Dragă ŞTEFANE... mi-ar fi plăcut a-ţi ura MULŢI ANI, de ziua SFÂNTULUI tău... dar ai căzut înainte de FOCŞANI... mult timp după 89!

Măi GEAMĂNE, deşi ştiu că nu am fost în relaţii CORDIALE, atunci, pe "ULTIMA TA..SUTĂ" de VIAŢĂ... nu am cum a-ţi purta pică... dar mare lucru nu s-a SCHIMBAT...

SATURNALIILE?! Nu aţi auzit de ele?! Dacă nu... iată un scurt ISTORIC: "Saturnalia, celebra şi bizara sărbătoare romană în care sclavii şi stăpânii inversau rolurile · Un festival dedicat lui Saturn, zeul roman al AGRICULTURII.

Festivitățile de Anul Nou au originea în Babilon, apoi se transmit în Grecia antică și în cele din urmă la Roma. Romanii au numit-o Saturnalia - în cinstea lui Saturn.

Prima zi de Saturnalii la Roma începea pe 17 decembrie și continua până pe 23 decembrie. În timpul acestei sărbători STĂPÂNII deveneau SCLAVI; şi SCLAVII... STĂPÂNI!"

Ce vedem azi?! Uite, pentru cei care mă "PIZMUIESC"... că m-am bătut pentru un EFEMER titlu... vă rog, ca atunci când veţi avea timp...  să întrebaţi de un NUME... şi ştiu o sumedenie, de astfel de nume: de un anume STAN BĂLĂUŢĂ... Omul, ajunsese să fie lider de organizaţie revoluţionară, prin împuternicire notarială, deşi el era în momentul DECEMBRIE 89, exact "dejtul înarmat" al SIFOANELOR... şi ca urmare, făcea poze celor care întârziau la muncă, la "legendarul" IMGB... 

De ce s-a ajuns aici?! Simplu... deşi trist, dar şi amar: moștenitorii Securității și-au luat mereu după Revoluție dividendele; iar asta, din nepăsarea, amnezia sau oportunismul general. 

A, încă ceva... Închei rândurile de faţă cu această poză: unul dintre ei a ajuns la INSTITUTUL REVOLUŢIEI ROMÂNE... iar celălalt, CONDAMNAT definitiv, pentru ABUZURI şi TRAFIC de influenţă... pe probleme de obţinere "DREPTURI DE REVOLUŢIONAR"...

 

Deci... iată cele 2... "DICTOANE"... neoaşe: 

"CUI I-A FOLOSIT?!"...  dar şi "DIVIDE ŞI VEI STĂPÂNI..."

60 de comentarii:

  1. Deşi tristă, poveste îmi pare una interesantă. Şi eu am fost participant la acele zile... ce am fost , dar cum am ajuns!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu pot anticipa ce aţi ajuns... dar viaţa e unlung şir de surprize!Vă mulţumesc că m-aţi lecturat

      Ștergere
  2. Ciudată a mai fost viata cu unii dintre noi, chiar şi atunci. Pe Lt. Col l-am cunoscut personal... subscriu intru totul!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Peste tot a fost aşa... un mic vuiet, ca într+un pahar de apă. Atunci am crezut că ne va ieşi... dar ne-am înşelat

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. sa ne iasă? Dar ce anume?! Aci, mărturisesc că m-aţi pierdut...

      Ștergere
  4. Totul este relativ... viaţa ca şi moartea.Adevărul ca şi minciuna, dar şi revoluţia, versus lovitură de stat. Unii continuă a crede în aşa ceva, pe când marea majoritate...dintr-o comoditate intelectuală, de parcă ar vrea a se scuza azi zic şi aleg ideea loviturii de stat! In rest, vesnica lor pomenire!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sincer, şi acesta poate fi un punct de plecare, pentru alte lucruri!

      Ștergere
  5. Trist, delicat...dar şi foarte mult adevăr!

    RăspundețiȘtergere
  6. Povestea de azi, e una tristă, dar sunt tare curios câţi dintre noi, îşi mai doresc a-şi aminti de acele zile şi nopţi! Pentru mine unul, această postare se vrea a fi ca un BAROMETRU personal... despre o viaţă trăită. Acuma voi vedea cât la % fu trăită în mod pozitiv... şi cât la % doar aşa, ca un "PONTAJ" de pe vremea TRECUTĂ! În rest...vă mulţumesc

    RăspundețiȘtergere
  7. Slove frumoase; cinste cui le-a scris! Dar, pana una alta, cam asa stiu: Au trecut 34 de ani de la Revoluția din 1989, o perioadă de proteste, lupte de stradă și demonstrații desfășurate în România, între 16 și 22 decembrie 1989. Revoluția Română a început în Timișoara și s-a răspândit în întreaga țară, culminând cu procesul și execuția secretarului general al Partidului Comunist Român (PCR), Nicolae Ceaușescu, și a soției sale Elena, dar și cu sfârșitul a 42 de ani de regim comunist în România.P.S: şi l-am cunoscut pe atunci tânărul lt. Bălan...

    RăspundețiȘtergere
  8. Mă bucur dacă ideea postării mele, putu a declanşa un astfel de material!

    RăspundețiȘtergere
  9. Da... material emotionant. Insă, cea mai faină chestie este poya de la final! Bine punctat... zici că sunt doi "ţuţeri" comunisti uitaţi de istorie!

    RăspundețiȘtergere
  10. Woww, ce mai material; cât de mult adevăr! În rest... multă tăcere... şi nu numai!

    RăspundețiȘtergere
  11. Frumoasă aducere aminte... şi nu numai!

    RăspundețiȘtergere
  12. Bravoo... cât curaj, dar mai ales cât de multă delicateţe!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Subscriu, la partea cu Fane... ex coleg din Focsani!

    RăspundețiȘtergere
  14. Azi e multă nepăsare, aş zice chiar spre INDOLENŢĂ. Generaţiile care vin din spate...îmi uşor adormite.Zici că totul li se pare normal. Mă întreb cum ar fi reacţionat dacă mai prindeau din felul zilelor de atunci? Mie unul, ca o părere personală, dintre toţi pe care i-am cunoscut unul singur îmi pare un participant real. Numele lui este CHESARU... RADU CHESARU

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu ultima parte, total de acord, numai ca... acest fenomen a fost "arestat" de niste neica nimeni

      Ștergere
  15. Foarte frumos...Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  16. Delicat scris, dar hotarat

    RăspundețiȘtergere
  17. Precum vremea de afara...soare cu mult(e) (vant)uri

    RăspundețiȘtergere
  18. Parca ieri se intampla totul..azi e doar foame si frig

    RăspundețiȘtergere
  19. Pe atunci pe la Pta Romană era ceva de genul: "Libertate ochii trişti vor să te vadă". Azi nu a mai rămas decât ... partea cu acei ochi trişti! O tempora

    RăspundețiȘtergere
  20. Sunt tare curios la anul câţi dintre noi mai apucăm a comemora ce a fost atunci?! Vesnica lor pomenire

    RăspundețiȘtergere
  21. Lumină lină... durere plină... în piept numai Lumină

    RăspundețiȘtergere
  22. Da... bine punctat... însă... şi aici te las pe tine a completa

    RăspundețiȘtergere
  23. Cât de amar îmi pare azi totul, de parcă s-ar fi întâmplat în altă viaţă, dar şi-n altă Românie!!!

    RăspundețiȘtergere
  24. "Când tăcerea mieilor-se făcu zăpadă... noi uitarăm a mai veni acasă..."

    RăspundețiȘtergere
  25. "Nimica nu mi e ca ieri... tristetea nu mai e stingheră... doar privim, cu alti ochi...această lume; efemeră!"

    RăspundețiȘtergere
  26. Da Luca... mai ti minte?!Drumul taberei... Turnul de apă... şi nu numai. Chiar şi lotul de fotbal al României cantonat acolo?! Câte îmi mai trec prin minte... şi câte s-or mai fi pierdut?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu da, imi pare ca si dvs nu sunteti tocmai strain de acele momente!?

      Ștergere
  27. articolul tau- tacere si multa durere!

    RăspundețiȘtergere
  28. Remember la neuitare... la aducere aminte!!!

    RăspundețiȘtergere
  29. "Oare câţi am plecat şi oare câţi am reusit a mai trece linia ..de sosire?! Azi peronul de sosire îmi pare tot mai puţin populat!

    RăspundețiȘtergere
  30. "Tăceri şi frici... în acelaşi mici umbre... zanganit de armă... în liniştea searbă...."

    RăspundețiȘtergere
  31. Frumos ca o rană care vrea să se treacă, în umbră ne noapte. Aşa îmi pare totul!!!

    RăspundețiȘtergere
  32. Tăceri şi iar tăceri... şi, mai departe?! Crezi că se vrea a se afla ceva?! Ceva real...

    RăspundețiȘtergere
  33. 34 de ani! O generatie! Ce mai stiu cei nascuti cu 4/5 ani inainte si dupa? Mai stiu doar povestile celor care au participat efectiv! Dar povestile nespuse vreodata ale celor ce au murit? Fi-vor intelese vreodata! Eu zic ca nu! Se dilueaza de la an la an importanta evenimentului! Isi puerde din valoare si insemnatate! Pentru ca asa e firea omeneasca! Uitarea! Bine dar peste cativa ani, in ritmul asta, de intoarcere, oarecum noatalgica a unora cu gsndul la acele vremi, vor vrea din nou! Pentru ca nu stiu! Cine nu isi cunoaste trecutul, istoria, este condamnat la repetitie! Sau repetentie! Onor eroilor! Pana ascutita autorului! Sarbatori binecuvantate tutulor!

    RăspundețiȘtergere
  34. Decembrie 1989 - decembrie 2023, România a parcurs 34 de ani fără a face mari progrese în domeniile cele mai importante pentru viața românilor obișnuiți. SATURNALIILE "românești" sunt cele mai ciudate evenimente petrecute în istoria decembristă, a fiecărui an, din cei 34 care s-au scurs din1989, până în prezent. Cele două "Dictoane"... neaoșe - CUI I-A FOLOSIT? și DIVIDE ȘI VEI STĂPÂNI!, sunt bine spuse de domnia ta, dragă autorule de articole incitante, dar și triste! Primul - CUI I-A FOLOSIT?, are un răspuns clar și anume - a folosit acelorași păpușari care au declanșat partea nevăzută a evenimentelor din decembrie 1989, urmașilor lor, altor oportuniști, dar mai ales celor ce s-au folosit de dorința de mai bine a majorității prezente pe străzi, în acele momente. Al doilea dicton - DIVIDE ȘI VEI STĂPÂNI (DIVIDE ET IMPERA), este atât de vechi, dar folosit și gândit greșit la noi, de români împotriva românilor, ceeace este rușinos. Ciudățenia este că, spus și scris în latină, doar de conducători celebri din istorie, este folosit cu brio în România, între români! În speranța că, poate, aceștia vor gândi mai ortodox, doresc tuturor un Crăciun și un An Nou 2024 plini de mai multe fapte bune!

    RăspundețiȘtergere