 Originile creştine - În timp ce romanii păgâni (termenul păgân nu are aici nici o conotaţie negativă şi reprezintă o persoană care  aparţine unei religii politeiste) îl venerau pe Zeul Soare, o nouă  religie îşi făcea loc prin imperiu. La început creştinii nu sărbătoreau  naşterea lui Iisus, învierea acestuia reprezentând partea esenţială a  noii religii. Ba chiar a existat o puternică opoziţie la celebrarea  zilelor de naştere a martirilor şi a lui Iisus. Numeroşi părinţi ai  bisericii au emis comentarii sarcastice privitoare la obiceiul păgân de a  celebra zile de naştere, când, de fapt, sfinţii şi martirii trebuiau,  în viziunea lor, să fie celebraţi la data martiriului lor, adică la data  „adevăratei lor naşteri” din perspectiva bisericii. Mulţi creştini ai  primelor secole erau scandalizaţi şi de veselia şi festivismul  celebrării, pe care îl vedeau ca fiind o reminiscenţă a păgânismului.
Originile creştine - În timp ce romanii păgâni (termenul păgân nu are aici nici o conotaţie negativă şi reprezintă o persoană care  aparţine unei religii politeiste) îl venerau pe Zeul Soare, o nouă  religie îşi făcea loc prin imperiu. La început creştinii nu sărbătoreau  naşterea lui Iisus, învierea acestuia reprezentând partea esenţială a  noii religii. Ba chiar a existat o puternică opoziţie la celebrarea  zilelor de naştere a martirilor şi a lui Iisus. Numeroşi părinţi ai  bisericii au emis comentarii sarcastice privitoare la obiceiul păgân de a  celebra zile de naştere, când, de fapt, sfinţii şi martirii trebuiau,  în viziunea lor, să fie celebraţi la data martiriului lor, adică la data  „adevăratei lor naşteri” din perspectiva bisericii. Mulţi creştini ai  primelor secole erau scandalizaţi şi de veselia şi festivismul  celebrării, pe care îl vedeau ca fiind o reminiscenţă a păgânismului.Totuşi până în secolul patru  problema naşterii a devenit greu de ignorat. Unii oameni nu ştiau cum să  şi-l imagineze pe Iisus, începând să creadă deja că era doar o emanaţie  pur spirituală a lui Dumnezeu. Aşadar decizia de a-i sărbători naştere,   însemna că acesta a  avut şi o formă umană  palpabilă.
Cum s-a stabilit data Crăciunului?
Cum Evangheliile nu dau nici un  detaliu despre data naşterii lui Iisus, aceasta a rămas un mister.  Totuşi pasaje clare sugerează că nu a fost în decembrie.  Păstorii din  apropierea Betleemului care “trăiau sub cerul liber” şi se îngrijeau de  turmele lor în timpul nopţii, nu prea aveau ce să caute pe afară în  toiul iernii, când se înregistrau cele mai scăzute temperaturi.
Pentru acceptarea datei de 25  decembrie propusă prima data de Sextus Julius Africanus în anul 221  există două explicaţii larg răspândite. Creştinii secolului al III-lea  credeau că facerea lumii a avut loc la echinocţiul de primăvară , pe  atunci plasat pe 25 martie.  Prin urmare, noua creaţie prin „întruparea  lui Hristos” (concepţia), trebuia, în viziunea lor, să aibă loc tot pe  25 martie, moment de la care numărându-se 9 luni se obţinea data de 25  decembrie. Cealaltă explicaţie a fost că la  această dată, în lumea romană, germanică şi orientală se celebrau date de naştere ale zeilor păgâni  mai sus enumeraţi.
Biserica ştia că nu putea scoate  în afara legii tradiţiile păgâne cu privire la Crăciun aşa că s-a  hotărât să le adopte, punând data naşterii lui Iisus în acelaşi timp cu  cea a zeilor păgâni. Astfel, pentru a îmbina cultura anticreştină cu cea  creştină şi spre a-i converti pe oameni la creştinism, ziua de naştere a  Zeului Soare (Sun God) a devenit ziua de naştere a Fiului lui Dumnezeu (Son of God).
|  | 
| Papa Iulius I | 
Până în anul 350,  când Papa  Iulius I a declarat sărbătoarea oficială a naşterii lui Isus pe 25  decembrie, creştinii au ignorat data calculată de  Sextus Julius  Africanus  şi au început să celebreze Crăciunul după calendarul iulian,  pe 6 ianuarie (data solstiţiului egiptean, când era celebrată revărsarea  apelor Nilului şi în „cultele misterelor” locale naşterea „eonului” din  fecioară. Tot atunci grecii sărbătoreau naşterea zeului Dionis, zeul care ca şi Iisus, transforma apa în vin), aşa cum se mai celebrează în unele locuri şi în zilele noastre.
Deşi încă nu se numea Crăciun, sărbătoarea naşterii lui Cristos avea o dată oficială la care să fie celebrată. Mă rog, două....IAR IN REST: CRACIUN FERICIT... TUTUROR


 
Domnule Luka, trebuia totusi sa spuneti si cate sacrificii umane sau facut in numele crestinatatii, a nestiintei.
RăspundețiȘtergereCruciadele si Inchizitia sunt doar doua dintre ele.
In alta ordine de idei, Craciun Fericit tuturor cititorilor si multa sanatate.
DA ESTE FOARTE ADEVARAT, DAR STAI SA VEZI IDEEA DE MAINE!
RăspundețiȘtergereAbia astept. Probabil ca va fi ceva tot legat de Dumnezeu sau credinta.
RăspundețiȘtergereSIGUR..ASTEAPTA SI AI SA VEZI....
RăspundețiȘtergere