marți, 16 martie 2010

FATA IN FATA CU TRECUTUL: UMILINTA



STATEAM IN FATA CALCULATORULUI. FUMAM. AFARA ERA DEJA INTUNERIC. USA SE DESCHISE SI IN FATA MEA APARU PARINTELE... AUTORUL. M-AM OPRIT. SI O DATA CU MINE INTREG TIMPUL!
IMI SPUSE:
"CAND UN LUCRU TREBUIE SA SE INTAMPLE..CONSPIRA TOT UNIVERSUL..LA FEL ESTE SI CAND NU TREBUIE SA SE INTAMPLE"... IMI SPUSE PARINTELE IN LOC DE BUN VENIT!
SI ADAUGA:
"SFÂNTUL IOAN GURĂ DE AUR NE SPUNE CA:
Nimic nu laudă şi iubeşte atâta Dumnezeu ca sufletul blând, smerit şi recunoscător"



BUCURESTI 2010 MARTIE ...CAMERA DEPUTATILOR... COMISIA DE APARARE...

DECOR DIFERIT ... PERSONAJE IN PARTE DIFERITE....

EX SEFUL MARELUI STAT MAJOR GENERAL, EUGEN BADALAN IMI SPUNE:

""CAND UN LUCRU TREBUIE SA SE INTAMPLE..CONSPIRA TOT UNIVERSUL..LA FEL ESTE SI CAND NU TREBUIE SA SE INTAMPLE"...

APOI CONTINUA: "O DATA, IN TINERETEA MEA AM VAZUT CE INSEAMNA SA FACI UMILINTA. INTR-O MANASTIRE... SI MI-AM ADUS AMINTE DE CEEA CE SPUNEA SFANTUL IOAN GURA DE AUR...


Nevoia si puterea umilintei

Chiar de-ati fi savârsit multe fapte bune si chiar de n-ati simti în cugetul vostru vreun rau, numai gândind ca puteti sa va încredeti, veti pierde prin aceasta tot câstigul rugaciunii.
Si, dimpotriva, chiar când sufletul va este împovarat de multe pacate, de veti fi încredintati ca sunteti cei din urma pacatosi, veti fi vrednici sa [...]

Despre umilinta cea trufasa>
Nu va mândriti cu umilinta voastra!…
Poate veti râde de ceea ce-am zis: “Umilinta poate duce la trufie?”
Nu va mirati – ea zamisleste mândrie când nu-i sincera. Cum asa? Când ea urmareste încuviintarea oamenilor si nu a lui Dumnezeu, când e savârsita întru asteptarea laudei si spre propria desfatare. Ceea ce e diavolesc.
Unii se trufesc umilindu-se, [...]

Umilinta fatarnica
Chiar de va veti umili, dar de nu veti suferi sa v-o zica altii, aceasta nu-i umilinta, nu mai e marturisirea greselilor, ci e numai aratare si slava zadarnica.
Cum? Aratare este a te chema pacatos? Da, caci în felul acesta, ne cladim pe nedrept un renume de umilinta, suntem laudati, suntem pretuiti, în loc ca, [...]'

ATUNCI MI-AM ADUS AMINTE DE PARINTE... DE AUTOR....

Un comentariu: