sâmbătă, 24 octombrie 2020

UNDE ESTI COPILARIE...?

Sâmbătă... afară soarele abia ce se ”opintește” a a ne face cu mâna. Dar, cred că până și soarele se tot gândește la ceva... poate la copilărie? La copilăria sa... de ce nu?Azi, în plină pandemie a vrajbei noastre colective un gând oareșcum șugubăț mă aruncă înapoi... în lumea copilăriei. 

Vă jur, că mi-aș dori să pot lua generația asta, pentru 12 ore, nu mai mult, nu mai puțin și să o teleportez undeva înainte de '89. Să se trezească într-o sâmbătă și din instinct să aprindă televizorul unde începe Marcelinho-Pany vino', Tom&Jerry, să mănânce o felie de margarină plină cu brânză pe deasupra și să bea o cană de lapte cu cacao !!!!
Să nu aibă telefoanele astea nenorocite, dar să știe EXACT unde și la ce oră se văd pe stradă pentru joacă! O joacă de ore întregi, alergatea, pititea, șotron, lapte gros, de-a v-ați ascunselea !!
Să aibă genunchii juliți, să mănânce după-amiază cu viteza luminii ca să nu piardă din timpul de joacă prea mult!
Să spargă un geam al vecinului, apoi să fugă cu ceilalți de frică în timp ce bătrânelul cu geamul spart înjură!
Să alerge bezmetic și să aibă activitate cu ochii liberi, cu mâinile libere, cu spiritul liber!
Iar seara să stea întinși pe marginea unui gard, până la miezul nopții la povești, de groază și așa mai departe....
Și mi-aș dori să le rămână în suflet ziua aia, zi care pentru noi a însemnat Copilăria !
Soarele încă stă gânditor, dacă să apară, au ba... mă gândesc..așa, doar pentru mine... la aceste adevăruri uitate în vitrina amintirilor:

Unde eşti copilărie, că de-aş ştii că te găsesc ,
Tot pamântu-aş răscoli fără ca să obosesc !
Unde esti copilărie, bucățica mea de rai ?
Eu întreb fără- ncetare dar ,tu ,vreun semn nu-mi dai !

22 de comentarii:

  1. Excepțional material! Frumoase trăiri! Cu siguranță că lucrurile ar sta altfel dacă cei de azi, ar gusta puțin din copilăria aceea sănătoasă.

    RăspundețiȘtergere
  2. material delicat, cu tuse de toamna si de caldura copilariei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravooo! e toamna, dar materialul cade ca o manusa...

    RăspundețiȘtergere
  4. bun... eseul tau. Sambata placuta.si, mai ales linistita.

    RăspundețiȘtergere
  5. frumos ... atat pot a scrie.

    RăspundețiȘtergere
  6. aplecat un tren din gara.. si cu el, iubirea mea... cam asa este si cu, copilariile noastre!

    RăspundețiȘtergere
  7. .............. interesant si frumos omagiu adus copilariei. du-ma acasa mai tramvai...

    RăspundețiȘtergere
  8. Dacă Dumnezeu ar uita pentru o clipă că sunt o păpușă de cârpă, și mi-ar dărui o fărâmă de viață, probabil nu aș spune tot ce gândesc, dar cu siguranță aș gândi tot ce spun. Aș aprecia lucrurile nu prin ceea ce valorează, ci prin ceea ce semnifică.... Unui copil i-aș da aripi, dar l-aș lăsa să învețe singur să zboare. Pe cei în vârstă i-aș învăța că moartea nu vine o dată cu bătrânețea, ci o dată cu uitarea. Am învățat atâtea lucruri de la voi, oamenii. Am învățat că toata lumea vrea să trăiasca pe culmea muntelui neștiind că adevărata fericire este să urci panta.

    RăspundețiȘtergere
  9. Copii suntem și acum, am rămas copiii de atunci, poate un pic maturizați... cu toate astea, viața nu ne-a înrăit, cu toate că suntem unii de stânga, cazul multor jurnaliști de succes, nu dăm nume că se supără... sau de dreapta așa cum sunt eu de pildă, PNL sau PMP dar niciodată, usr în plus, nu vom fi niciodată pro lgbt și nu vom încerca să detectăm flatulațiile progresiste...

    RăspundețiȘtergere
  10. o data Paunescu scria/spunea acest adevar...

    Un cîntec nu-i nimic în lumea asta
    Mai bine să-l zdrobeşti şi apoi să taci
    Cînd el cu o iluzie nu umple
    Ghiozdanele copiilor săraci.
    Destul cu-atîtea găşti aristocrate
    https://Versuri.ro/w/wrh1
    Ce caută şi-n cîntece cîştig
    Un cîntec nu-i nimic dacă nu face
    Mai cald în casele în care-i frig.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și cum vă spuneam... și Adrian Păunescu un mare versificator comunist dar uneori inspirat! N-am fost niciodată fan al bardului dar nici nu l-am hulit prea tare... în orice caz, vaccin tudor îl invidia, cu toate astea aveau un prieten comun, pe dan voiculescu, cel ce i-a finanțat pe amândoi. Vaccin Tudor, uneori dădea porecle reușite: borfașu petre mihai, hoțul de butelii... ciripoi lui ion roșca nistorescu, bighi bighi mutuleanu lui Vasile Butulescu, ardei umplut lui cristoiu, grig măi porcea, scriitorul făcut în palmă, țapu lui Emil Constantinescu sau Bâl, Bâl, M.S. Regele Mihai..m

      Ștergere
    2. Păunescu rămâne Poetul!Bubă nu ai dreptate, frăție!

      Ștergere
  11. Adrian Paunescu are multe pete gri, ok! dar opera sa ramane... restul... sunt opinii!

    RăspundețiȘtergere
  12. Copilăria!trece prea repede si toată viață îi duci dorul!

    RăspundețiȘtergere
  13. Cel mai important e să- ți păstrezi sufletul mereu tânăr. Păunescu a fost un versificator talentat! Varianta modernizată a lui Arghezii, ce și el recunoștea că el a pus "cuvinte potrivite"... mai ales în singura sa operă de referință, "Flori de Mucegai". Mi-a plăcut un pic și seria de interviuri de la finalul vieții, "cu bastonul prin București"... așa și Păunescu, un gazetar bun spre foarte bun, destul de linear și cu idei fixe in fotbal, dar asta nu înseamnă că articolele lui, unele dintre ele, nu ar fi de excepție.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un "descriptio" interesant si corect... mai aproape de adevar!

      Ștergere
    2. Mister. "Bubă" e foarte activ!Are multa dreptate!un fin observator...ce mai!

      Ștergere
  14. P.S: Nu am spus niciodată despre Adrian Păunescu că ar fi poet! Poet a fost Nichita, Alexandri sau Eminescu, posibil, uneori și "poetul măscărici", cum îi spunea vaccin lui Dinescu....așa că... am încălecat pe o alună și v-am dat poveste bună. Va urma

    RăspundețiȘtergere
  15. Bine scris transmis "dorul" copilăriei"!

    RăspundețiȘtergere
  16. o dovada a bunului simt... copilaria!

    RăspundețiȘtergere
  17. Copilăria si naivitatea, poftim alta tema!

    RăspundețiȘtergere